Pages

Thursday 8 November 2018

REFLECTIONS

REFLECTIONS

Smlm ziarah sepupu yg sama umur dan rapat dgn aku masa kecil2, dia dan adik beradik dia dgn aku kira satu geng, bila jumpa mmg kami kamcing. Tapi dia dah lama dah diuji Allah dgn masalah kesihatan kidney failure and stroke sejak dari muda. dah berbelas2 tahun kena dialysis. mata dah x nampak kelabu, jalan, makan semuanya terpaksa bergantung kpd isteri dia. wife dia dok jaga dia sejak anak2 dia kecil. Sabar sungguh dia. org lain ada suami yg jg isteri tp dia kena jaga suami bertahun2. Masuk hospital sbb jari kaki dah kena potong sbb gangrene dn ada infection n badan panas. tapi amazingly solat tak tinggal 5 waktu. cuma x p masjid surau sbb uzurnya.

Balik hospital dok pikr yg aku nih masih kuat, ada tenaga boleh naik moto lama2, p sana p sini boleh p jogging, nd weight lifting and all sorts of things. but yet, banyak keluh. n bnyk benda x buat. walhal ada kudrat lagi. punya x bersyukur.....Allahu robbi!!! Tapi smlm aku sebak sbb dia dok kata sakit kaki.... ujian Allah nak bagi dia dapat pahala sabar... kalau la aku mcm tu ada nk boleh tabah sabar... 

My point is, be grateful to Allah for what we have and do not complain and abuse the 5 things that the Beloved messenger pbuh told us: HEALTH,  FREETIME, WEALTH, YOUTH, KNOWLEDGE. BE GRATEFUL ALL THE TIME AND MOST OF ALL FOR HAVING THE TAUFIQ TO PRAISE ALLAH WHENEVER U WANT TO.

Wallahu alam.

No comments:

Post a Comment