Pages

Friday 28 December 2012

Al Malikul Mulk - Yang Empunya Segalanya

Allah, maha suci dan maha tinggi Dia, maha melihat dan maha mengetahui apa yang kita buat, tang mana kita p pun. Tak dak tempat yang boleh kita menyorok, walaupun dalam kubuq kak oi!! Tu pun kita masih lagi buat dosa. Banyak sungguh!
 
Usha aurat org, dedah aurat kat org, umpat org, marah ke org, kata kat org, mengulaq kat tempat keja, buat haru biru, bg org sakit hati, lawan toke, tipu, tak adil, berkira dgn org, tangguh solat, kasar dgn mak ayah, berdua-duaan, pegang tangan bukan mahram, zina hati, tangan dan bermacam2 dosa2 yg kita rasa kecik sebab tak buat dosa besaq. Yg buat dosa besaq apatah lg.
 
Kecik ke besaq ke dosa, tetap dosa. Tetap akan masuk neraka tak berkecuali andai tak tobat atau Allah tak terima tobat dan Dia tak redha.
 
Neraka tu sgtlah PANAS wooii!!! Azab Allah tersangatlah pedih bang, x boleh imagine. Benda bukan main2, bukan fantasy bukan sci fiction adik. Benda sungguh. Believe it with all your heart and be afraid. BE VERY AFRAID.
 
Maila jom kita takut ke Allah, ingat ke dia, istighfar banyak2, jom kita cita2 mau mardhatillah yakni redha Allah. Ingat ke Dia setiap saat jgn lupa.
 
Macamana? Mengaku yg Dia teramatlah POWER sangat2 berkuasa. Tak satu pun bandingan Dia dlm alam semesta yg pada kita cukup luas. Dia Tuan kita. Kita hamba Dia. Apa Dia kata kita kena turut tidak nanti kena azab. Macamana mak kita sayang kita, bela kita dari dlm perut sampai besaq melawan, Allah lebih sayang kat kita dari mak kita sbb kita bukan hak mak kita TETAPI hak Allah. But kita semua sayang mak sayang sungguh2. Adaka kita sayang Allah lebih dari tu? Hak ni yg ramai org fail. Bukti dia tengok la, rumah Dia pun tak ramai org yg p. Tp rumah mak kita kerap p lagi. Naudzubillahi min dzalik.
 
Hamba sekadar mengingatkan diri sendiri dan kengkawan semua yg disayangi.
 
 Mai kita tanam cinta Allah dan Rasul dgn ambik tahu kenai Allah dan Rasul. Wallahualam.

No comments:

Post a Comment